Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017

ΘΟΡΥΒΟΣ: Η ΒΛΑΒΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΖΕΤΑΙ

Με το που δημοσιεύτηκε η πρόσφατη έρευνα για τον θόρυβο και τις επιπτώσεις του από τον ΔΙΕΘΝΗ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΩΝ έγινε ραγδαία “viral” στο διαδίκτυο και στα ΜΜΕ, όχι μόνο τα τοπικά, όχι μόνο τα Ελληνικά, αλλά και διεθνώς. Τυχαίο;

Η εφημερίδα GUARDIAN αναφέρεται στη συγκεκριμένη έρευνα στο χθεσινό της άρθρο.  
Το μεταφέρουμε σε ελεύθερη μετάφραση :

Οι άνθρωποι που ζουν κοντά σε αεροδρόμιο και είναι διαρκώς εκτεθειμένοι στον θόρυβο των αναχωρήσεων των αεροσκαφών βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου, σύμφωνα με έρευνα.
Η μελέτη διαπιστώνει πως οι άνθρωποι που είναι εκτεθειμένοι στα υψηλότερα επίπεδα θορύβου, ιδιαίτερα τη νύκτα, έχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο να παρουσιάσουν υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακό πτερυγισμό.

Το αεροδρόμιο του Heathrow υποχρεώθηκε να πληρώσει 1.8 εκ. λίρες για την εγκατάσταση τέτοιων θολωτών κατασκευών στις αυλές των γειτονικών σχολείων για την προστασία των παιδιών από τον θόρυβο!


Τα δεδομένα καταδείχνουν στατιστικά σημαντική συσχέτιση του αεροπορικού θορύβου με την πρόκληση προβλημάτων υγείας, αν και οι ερευνητές λαμβάνουν επίσης υπόψη τους  και το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο και διάφορους άλλους προγνωστικούς παράγοντες για την υγεία των συμμετεχόντων. Η εργασία έρχεται να προστεθεί σε ένα αυξανόμενο σύνολο ενδεικτικών στοιχείων που δείχνουν τις επιζήμιες επιπτώσεις του θορύβου για την υγεία.
Η πιο πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Occupational & Environmental Medicine, βασίστηκε σε δεδομένα που καταγράφηκαν το διάστημα μεταξύ 2004-6, πάνω σε 420 ανθρώπους που ζουν κοντά στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όπου πάνω από 600 αεροπλάνα απογειώνονται και προσγειώνονται καθημερινά.
Τα επίπεδα έκθεσης στον θόρυβο των αεροσκαφών και της οδικής κυκλοφορίας που εκτιμήθηκαν για την περίοδο αυτή, από κάτι λιγότερο των 50 db μέχρι και άνω των  60 db, συγκρίθηκαν με τα ιατρικά δεδομένα των συμμετεχόντων.
Οι μισοί περίπου από τους συμμετέχοντες εκτέθηκαν σε περισσότερα απά 55 db ημερήσιου αεροπορικού θορύβου (μεταξύ 7 π.μ. και 11 μ.μ.), ενώ περίπου ο ένας στους τέσσερις εκτέθηκε σε άνω των 45 db νυκτερινού αεροπορικού θορύβου.
Στη δεκαετία που ακολούθησε τη μελέτη, σε 71 από τους συμμετέχοντες διαγνώστηκε για πρώτη φορά υπέρταση και σε 44 καρδιακός πτερυγισμός (καρδιακή αρρυθμία).
Η έκθεση στον αεροπορικό θόρυβο, ιδιαίτερα τη νύκτα, συνδέθηκε με υψηλή αρτηριακή πίεση, και κάθε πρόσθετα 10 db νυκτερινού αεροπορικού θορύβου βρέθηκε να ανεβάζουν κατά 69% τον κίνδυνο της επίπτωσης αυτής. Διαπιστώθηκε επίσης συσχέτιση ανάμεσα στον νυκτερινό αεροπορικό θόρυβο και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακού πτερυγισμού.

Ανάλογες ιατρικές μελέτες έχουν δημοσιευτεί και παλιότερα στον έγκυρο Ιατρικό Τύπο:

Παλαιότερη μελέτη (2013) που αφορούσε στους ανθρώπους που ζουν κοντά στο Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, διαπίστωνε ότι αυτοί που εκτίθεντο στα υψηλότερα επίπεδα θορύβου ήταν 10-20% πιθανότερο να εισαχθούν σε νοσοκομείο για εγκεφαλικά επεισόδια, προβλήματα των στεφανιαίων και  καρδιαγγειακά νοσήματα.  
Η μελέτη είχε συμπεριλάβει 12 συνοιικίες του Λονδίνου και εννέα περιοχές δυτικά του Λονδίνου που ήταν εκτεθειμένες στον αεροπορικό θόρυβο, τον προερχόμενο από το αεροδρόμιο Heathrow. Μελετήθηκαν περί τους 3.600.000 κατοίκους κοντά στο αεροδρόμιο. 
Οι μετρήσεις αφορούσαν τον κίνδυνο εισαγωγής στο νοσοκομείο και την θνητότητα από εγκεφαλικά, στεφανιαία νόσο και καρδιαγγειακά νοσήματα την περίοδο 2001-5.

Άλλη αναδρομική μελέτη παρουσίασε τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την επεξεργασία δεδομένων του Εθνικού Προγράμματος Ιατρικής Ασφάλισης (Medicare) στις ΗΠΑ, για πάνω από 6 εκατομμύρια ανθρώπους ηλικίας 65 ετών και άνω, που κατοικούσαν κοντά σε αεροδρόμια, για το έτος 2009. Τα δεδομένα για τα επίπεδα θορύβου σε 89 αεροδρόμια για το 2009 παρασχέθηκαν από την Αμερικανική Ομοσπονδιακή Διεύθυνση Αεροπλοας.



Διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση του κινδύνου εισαγωγής σε νοσοκομείο για καρδιαγγειακά νοσήματα, για τις ηλικίες αυτές,  με την έκθεση στο αεροπορικό θόρυβο.

Το σχόλιό μας:

Μακάρι να είχαμε δεδομένα από ανάλογες έρευνες πάνω και σε άλλες  επιπτώσεις του αεροπορικού θορύβου: 
στην ψυχική υγεία, τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών, τον ύπνο, την αποδοτικότητα στην εργασία, ακόμα και τις ενδοοικογενειακές σχέσεις. Γιατί όσοι δεχόμαστε το πρόβλημα το ξέρουμε πως ο θόρυβος επιδρά σε όλα τα παραπάνω. 

Βέβαια, ο θόρυβος μετριέται σε ντεσιμπέλ, είτε προέρχεται από τη λειτουργία αεροδρομίου, τις πτήσεις των αεροσκαφών, την οδική κυκλοφορία ή οποιαδήποτε άλλη πηγή. Επόμενα, ό,τι διαπιστώνουν οι μελέτες που αναφέρθηκαν αφορούν τη ζημιά που προκαλεί η παρατεταμένη έκθεση σε θόρυβο από οποιαδήποτε πηγή.

Ξέρουμε πως η Αρτέμιδα πλήττεται ιδιαίτερα, μεταξύ των γειτονικών περιοχών του αεροδρομίου. Στη διάρκεια του καλοκαιριού, με την κάθετη αύξηση των αφίξεων και αναχωρήσεων λόγω του τουρισμού, το πρόβλημα του αεροπορικού θορύβου γίνεται ασφυκτικό. Η καθημερινότητα όλων μας επηρεάζεται σημαντικά.  

Αν προσθέσει κανείς το δράμα της (μέχρι πότε πια) ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης των παραλιακών μαγαζιών, που η ανοχή και η ανεπάρκεια του ελεγκτικού μηχανισμού τους επιτρέπει να λειτουργούν σαν Κέντρα Διασκέδασης (ένα μόνο έχει τέτοια άδεια) συχνά μέχρι τις πρωινές ώρες, γίνεται  
φανερό πως η υγεία των κατοίκων υπονομεύεται διαχρονικά. 
Και η ευθύνη βαραίνει την Πολιτεία και την Αυτοδιοίκηση.

Έχει καταντήσει πια ανέκδοτο, αλλά πρόκειται για γεγονός. Αξιωματούχος της  ΕΕ που επισκέφθηκε την περιοχή μας για επί τόπου εκτίμηση του αεροπορικού θορύβου από τον Αερολιμένα Αθηνών, διαπιστώνοντας την ηχορύπανση των ΚΥΕ, διερωτήθηκε (δικαίως) από ποιον ιδιαίτερα θόρυβο βάλλονται οι κάτοικοι παραπάνω.!


Κάντε κάτι.! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου