Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018


ΑΝΟΙΧΤΑ, ΤΑ ΠΑΝΤΑ

Η ζωή τα περιλαμβάνει όλα. Πολλοί την πορεύονται αμέριμνοι κι ανυποψίαστοι, άλλοι με κόπο και οδύνη. Μέσα από φυσικές καταστροφές και πολέμους, ατυχήματα, αρρώστιες και αναπηρίες.
Είναι δείγμα ευφυίας να μην αναδιπλώνεται κανείς στο πρόβλημά του.
Να ΜΕΤΕΧΕΙ, κάνοντάς το ορατό. Και σαν τέτοιο, κοινωνώντας το, να διεκδικεί την αντιμετώπισή του. Μέσα απ’ τις σχέσεις του, την οικογένεια, τις συλλογικότητες, την κοινωνική πολιτική.
Μα ακόμα πιο σημαντικό :
Δηλώνει πίστη και σεβασμό στον ΑΝΘΡΩΠΟ μέσα του. Και γύρω.

Τα λέει καλύτερα η περίπτωση του φίλου και συνεργάτη Σ.Μ.
Με τον δικό του αυθεντικό τρόπο.
Αντιγράφω αυτούσια την ανάρτησή του :

Σχιζοφρένεια Και Δουλειά.

Ολοκλήρωσα Στις Εφτά Μαρτίου Δυο Χιλιάδες ΔέκαΟχτώ, Το Επιδοτούμενο Πρόγραμμα Του ΟΑΕΔ «Κατάρτιση Και Πιστοποίηση Ανέργων 29-64 Ετών Σε Κλάδους Αιχμής» Του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση»…. Αυτό Το Πρόγραμμα Ήταν Να Ανοίξει Τον Φλεβάρη Του Δυο Χιλιάδες ΔέκαΕφτά Ως Εξάμηνο Με Επιδότηση Πέντε Χιλιάδων Ευρώ. Τελικά Τα Κατάφερε Τον Οχτώβρη Ως Τετράμηνο Με Επιδότηση Δυο Χιλιάδων Εξακοσίων Ευρώ. Πληροφορίες Αναφέρουν Πως Από Τη Συνολική Επιδότηση Το Εβδομήντα Τοις Εκατό Πάει Στα Κ.Ε.Κ. Τα Οποία Αναλαμβάνουν Την Οργάνωση Και Την Εκπαίδευση.

Το Είχε Γράψει Η Mary Renault Πολύ Όμορφα Στο «Ο Βασιλιάς Πρέπει Να Πεθαίνει» Το Χίλια Εννιακόσια ΠενήνταΟχτώ. «Μόνο Όταν Απλώσουμε Τα Χέρια Μας Στην Μοίρα.... Μόνο Τότε Μας Στέλνουν Οι Θεοί Τα Σημάδια Τους....»

Και Κάπως Έτσι Πάει Η Ζωή Μου Τα Τελευταία ΔυόΜιση Χρόνια. Έχω Απόλυτη Ελευθερία. Δεν Φοβάμαι Τίποτα. ΔιαΓράφω Το Μέλλον. Και Έχω Δώσει Τα Ηνία Στην Θεά…. Εκείνη Με Οδηγεί. Εγώ Ξέρω Τον ΠροΟρισμό. Το Πού Θέλω Να Φτάσω. Αλλά Είναι Στο Δικό Της Χέρι. Σε Συνδυασμό Με Τη Δική Μου Ελεύθερη Βούληση. Το Από Ποια Στάδια. Ποιους Σταθμούς Θα Περάσω.

Πέντε Βιογραφικά Τύπωσα Και Μοίρασα Σε Διάφορες Επιχειρήσεις Της Αρτέμιδας. Η Συμφωνία Ήταν Πως Εγώ Θα Δούλευα Έξι Ώρες Την Ημέρα. Πέντε Μέρες Την Βδομάδα. Για Τέσσερις Μήνες. Σύνολο Πεντακόσιες Ώρες Και Οι Πενήντα Από Αυτές Ως Αναρρωτική. Η Επιχείρηση Θα Κέρδιζε Ένα Επιπλέον Ζευγάρι Εργατικά Χέρια. Και Δεν θα Πλήρωνε Τίποτα!!!! Από Τα Πέντε Βιογραφικά Μονάχα Ο Φούρνος Της Οικογένειας Ίσιρη Είπε Ναι!!!! Σε Εκείνους Με Έστειλε Η Θεά. Εκείνοι Άνοιξαν Την Πόρτα Τους. Και Για Αυτό Θα Τους Χρωστώ Αιώνια Ευγνωμοσύνη!!!! Χαίρομαι Πραγματικά Που Μου Δόθηκε Η Ευκαιρία Να Γνωρίσω Από Κοντά Αυτήν Την Πανέμορφη Οικογένεια!!!!

Ξεκίνησε Δέκα Οχτώβρη Η Θεωρητική Κατάρτιση Στην Παλλήνη. Η Οποία Κράτησε Έναν Μήνα Παρά Κάτι Ψιλά. Σε Αυτό Το Σημείο Να Πω Πώς Αν Και Θεωρητικά. Στα Χαρτιά Δηλαδή. Αυτό Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Έχει Ουσία. Μαθαίνει Στους Υποψήφιους Βασικές Αρχές Marketing Και Management…. Πράγματα Τα Οποία Εγω Είχα Κάνει Το Χίλια Εννιακόσια ΕνενήνταΕφτά Με Εννιά Στο Ιδιωτικό ΙΕΚ Όπου Σπούδασα Διαφήμιση. Σκέφτηκα Πως Θα Ήταν Πολύ Ενδιαφέρον Να Ακούσω Και Να Διδαχθώ Τις Τελευταίες Εξελίξεις Του Τομέα. Παρόλα Αυτά. Το Θεωρητικό Κομμάτι Ήταν Μια Μεγάλη Απάτη. Χαμένος Χρόνος Και Χαμένο Χρήμα.

Μέσα Νοέμβρη Ξεκίνησε Η Πρακτική. Και Τότε Ακριβώς Μια Δυο Μέρες Συν Πλην Έσπασε Η Αφροδίτη Το Χέρι Της. Για Τους Επόμενους Δυο Μήνες Γύριζα Από Την Δουλειά. Μαγείρευα. Έκανα Τη Λάντζα. Έβαζα Πλυντήρια. Άπλωνα Ρούχα. Πήγαινα Στην Λαϊκή. Και Έκανα Baby Sitting!!!!  Η Πρώτη Μου Επαφή Στον Φούρνο Ήταν Με Την Χριστίνα Μπατάλια. Η Οποία Ήταν Για εΜε Το  Μικρό Αφεντικό. Ο Κύριος Γιώργος. Η Κυρία Γεωργία. Η ΘεοΔώρα Μοστράτου. Τα Παιδιά Από Το Εργαστήρι Και η Βάσια Ίσιρη. Όλοι Τους Με ΚαλοΔέχτηκαν Και Ένοιωθα Από Την Πρώτη Στιγμή Σαν Στο Σπίτι Μου!!!! Οι Συνθήκες Ήταν Πραγματικά Οι Καλύτερες Δυνατές!!!! Πολύ Θετικό Περιβάλλον. Είχα Την Μουσικούλα Μου. Τα Καφεδάκια Και Τα Τσιγαράκια Μου!!!! Η Δουλειά Ήταν Πωλητής. Ψωμάκια. Σφολιάτες. Κουλουράκια. Καφέδες. Ζυγαριά Και Ταμείο!!!! Το Μεγάλο Μου Άγχος!!!! Δεν Την Είχα Κάνει Ποτέ Ξανά Αυτή Την Δουλεία Από Το Δυο Χιλιάδες Τρία Που Ήμουν Μπουφετζής Στο Vento….

Το Έχω ΞαναΠεί Και Θα Το Λέω Πάντα. Εγώ. Από Την Βασική ΕκΠαίδευση Που Έλαβα Μέχρι Τα ΔεκαΕφτά Μου Χρόνια. Το Μοναδικό Πράγμα Που Μου Έμεινε Ήταν Οι Φίλοι!!!! Γνώση Μηδέν!!!! Έχω Θεματάρες Στα Μαθηματικά. Στην Ορθογραφία. Στην Σύνταξη Την Ιστορία Και Πάει Λέγοντας!!!!

Καταλαβαίνετε Λοιπόν Πως Το Να Είμαι Υπεύθυνος Για Τα Χρήματα Της Επιχείρησης Των Ανθρώπων. Μια Πολύ Σκληρή Δουλειά. Ο Κύριος Γιώργος Είναι Στο Πόδι Από Τις Δυο Τα Ξημερώματα Και Αγωνίζεται Μέχρι Το Απόγευμα!!!! Και Στους Ίδιους Ρυθμούς Είναι Όλη Η Οικογένεια. Αυτή η Ευθύνη Από Μόνη Της Μου Έπεσε Στο Κεφάλι Και Αν Δεν Ήταν η Χριστίνα Θα Με Είχε Πλακώσει!!!!

Όλο Αυτό Το Κείμενο Το ΣυνΤάσσω Για Έναν Βασικό Λόγο. Είμαι ΑΜΕΑ. Νοιώθω Πως ΕκΠροσωπώ Όλη Την Κοινότητα Των ΑΜΕΑ. Και Κυρίως Των Ατόμων Με Ψυχικές Νόσους. Και Ήταν Και Ένα Στοίχημα Για εΜε. Το Να Αποδείξω Σε Όλους Πως Ακόμα Και Εμείς. Με Λίγη Βοήθεια Μπορούμε Να Τα Καταφέρουμε. Με Την Σωστή Φαρμακολογία. Την Κατάλληλη Θεραπεία. Την Στήριξη Της Οικογένειας Και Των Κοινωνικών Δομών. Μπορούμε Και Εμείς Να Παίξουμε Μπάλα!!!!

Δεν Είμαστε Όλοι Ίδιοι Παίδες!!!! Κάτω Από Τον Θεό Ήλιο Ο Κάθε Ένας Από Εμάς Είναι Ξεχωριστός Και Μοναδικός!!!! Έχω Γνωρίσει Γυναίκα Η Οποία Μου Είχε Πει Ξεκάθαρα Πως «Εγώ Είμαι Φτιαγμένη Για Το Ταμείο»!!!! Ο Κάθε Ένας Από Εμάς Έχει Τα Δικά Του Ταλέντα Και Τις Δικές Του Κλίσεις. Αλλά Με Λίγη Υπομονή. Εκπαίδευση Και Βοήθεια Μπορούμε Όλοι Να Τα Επιτύχουμε Όλα!!!!

ΕβδομήνταΤέσσερις Μέρες Συν Πλην Κάτι Ψιλά - Προσέφερα Τις Υπηρεσίες Μου Στην Οικογένεια Ίσιρη. ΕξήνταΕξι Εύκολες. Καλές Μέρες. Τα Ρεπό Μου Τα Έπαιρνα Τις Πέμπτες - Η Μέρα Που Πάω Στον Γιατρό Μου Και Μετά Στην Θεατρική Μου Ομάδα Και Τις Κυριακές. Ουσιαστικά Δηλαδή Ξεκουραζόμουν Μία Μέρα Την Εβδομάδα.

Σε Θέματα Ευγένειας Και Επαφής Με Τον Κόσμο Δεν Νομίζω Να Υπάρχει Κανείς Που Να Έχει Να Πει Κάτι Αρνητικό. Όσοι Με Ξέρετε Καλά. Γνωρίζετε Πως Ότι Κάνω Το Κάνω Όσο Το Δυνατόν Καλύτερα Μπορώ.

Αλλά Εγώ Θέλω Να Μιλήσω Για Τις Οχτώ Αυτές Μέρες. Τις Δύσκολες. Τις Βαριές Μέρες Που Έζησα Εκεί.

Η Πρώτη Δύσκολη Μέρα Ήρθε Όταν Ένα Πρωινό Ξέχασα Να Πάρω Τα Πρωινά Μου Φάρμακα. Φόβος Και Παράνοια Στο Ταμείο!!!! Όλοι Με Κοιτάζουν!!!! Όλοι Με ΕπεξΕργάζονται!!!! Όλοι Περιμένουν Να Κάνω Το Λάθος!!!! Όλο Το Βάρος Του Κόσμου Στις Πλάτες Μου!!!! Όλα Θα Κριθούν Από Τις Δικές Μου Πράξεις!!!! Και Όλοι Μα Όλοι Είναι Δικαστές!!!! Αυτές  Οι Αρνητικές Σκέψεις Μου Τα Έσκασαν Εκεί Γύρω Στις ΔώΔέκα Το Μεσημέρι. Και Είχα Μπροστά Μου Τρείς Ακόμα Ώρες Δουλειάς. Δεν Είπα Τίποτα Σε Κανέναν!!!! Είμαι Πολύ Περήφανος Και Έλεγα Διαρκώς Μέσα Μου «Θα Το  Νικήσω!!!!»…. «Τρείς Ώρες Ακόμα!!!!»….. «Θ Αντέξω!!!!»…. «Πρέπει Ν Αντέξω!!!!»…. Έχω Γενικά Υψηλό Αίσθημα ΥπΕυθυνότητας. Για Τον Κόσμο Ολάκερο!!!!

Δεύτερη Δύσκολη Μέρα. Όταν Χτύπησα Κάπου Τον ΑντίΧειρα Μου Και Μάτωσε. Η Σκέψη Που Έκανα Όταν Το Είδα Ήταν. «Μάτωσα Στην Δουλειά»…. Και Αυτό Ήταν Αρκετό Για Να Συσσωρευτούν Ξανά Αρνητικές Σκέψεις Στην Κεφάλα Μου. Φόβος Και Παράνοια Πάρτυ Τού!!!! Και Μέσα Σε Όλες Αυτές Τις Αρνητικές Σκέψεις Μια Φωνή Μέσα Μου Να Κραυγάζει. «Πρόσεχε!!!!»…. «Πρόσεχε!!!!»…. «Στάσου Στο Ύψος Σου!!!!»…. «Μην Καταλάβει Κανείς Τίποτα!!!!»…. Act Normal!!!!”….

Αυτές Οι Δυο Μέρες Θα Μπορούσαμε Να Πούμε Πως Ήταν Δικαιολογημένες. Θέλω Να Μιλήσω Για Τις Υπόλοιπες Έξι. Λόγω Δουλειάς Άλλαξα Τις Ώρες Που Παίρνω Τα Φάρμακα Μου. Έξι Σχεδόν Χρόνια Τώρα. Έπαιρνα Τα Πρωινά Από Τις Δέκα Έως Τις ΔώΔεκα Το Πρωί. Τέτοιες Ώρες Ξύπναγα. Τα Μεσημεριανά Στις Τρείς Και Τέταρτο Και Τα Βραδινά Στις Εννιά Και Τέταρτο. Και Εάν Είχα Δυσκολία Να Κοιμηθώ Έπαιρνα Μισό Xanax Και Μισό Aloperdin….

Τέσσερεις Μήνες Τώρα Έχουν Έρθει Τα Πάνω Κάτω. Τα Βραδινά Τα Έπαιρνα Στις Εφτά Το Απόγευμα. Και Για Να Κοιμηθώ Τις Δέκα Ώρες Που Χρειάζομαι Έπαιρνα Τα Xanax Σαν Να Ήταν Καραμέλες. Τα Πρωινά Στις Οχτώ Και Δέκα Που Ξυπνάω Και Τα Μεσημεριανά Πολλές Φορές Γύρω Στις ΜιάΜιση Για Να Προλάβω Τα Φαινόμενα Φόβου Και Παράνοιας!!!! Τελευταία Έχω Φτάσει Στο Συμπέρασμα Πως Πρώτον Έχω ΑποΡυθμιστεί Σε Ότι Αφορά Την ΦαρμακοΛογία Μου. Και Δεύτερον Πως Έχω Κουραστεί!!!!

Συμπεράσματα.

Οι Έξι Ώρες Για ΑΜΕΑ Είναι Υπερβολικές!!!! Για Τέσσερεις Συνεχόμενους Μήνες Είναι Σίγουρα Υπερβολικός Αριθμός!!!! Τέσσερις Ώρες Τη Μέρα Νομίζω Θα Ήταν Καλά. Και Θα Το Έβλεπα Όχι Μόνο Για ΑΜΕΑ. Αλλά Για Όλους. Φαντασιώνομαι Ένα Μέλλον Όπου Η Δουλειά Θα Είναι Υποχρεωτική. Δίωρη Έως Τετράωρη Για Όλους!!!! Μέσω Της Δουλειάς Μπορεί Το Άτομο Να Νοιώσει Πως ΣυνΕισφέρει  Στο Κοινωνικό Σύνολο. Πως Είναι Χρήσιμο Και Παραγωγικό!!!! Η Δουλειά Είναι Μια Μορφή ΨυχοΘεραπείας!!!! Ακόμα Και Αν Πάμε Στο 24/7 Σενάριο Που Φαίνεται Να Πηγαίνουν Τα Πράγματα. Με Τετράωρη Εργασία. Πέντε Μέρες Την Βδομάδα. Με Υποχρεωτικά Δυο Τουλάχιστον - Μέρες Συνεχόμενες Ρεπό. Θα Έχουμε Πρώτον Δουλειά Για Όλους Και Δεύτερον Περισσότερο Χρόνο Για Να Καλλιεργούμε Το Μυαλό Και Το Πνεύμα Μας!!!! Ένα Άλλο Πολύ Σημαντικό Νομίζω Είναι Η Δια Βίου Μάθηση. Με Δύο Έως Τέσσερις Ώρες Δουλειάς. Θα Μπορεί Το Άτομο Να Κάνει Μια Δουλειά. Και Παράλληλα Να Εκπαιδεύεται Για Κάτι Άλλο. Μια Άλλη Δουλειά. Μια Άλλη Ειδικότητα. Να Έχει Ο Άνθρωπος Την Δυνατότητα Να Δοκιμαστεί Σε Διαφορετικούς Τομείς Ώσπου Να Βρει Αυτό Που Του Ταιριάζει!!!! Έτσι Ώστε Να Φτάσει Στο Σημείο Όπου Θα Εργάζεται Πλέον Και Δεν Θα Χρειάζεται Να Δουλεύει!!!!

 Έχουμε Φτάσει Στο Επίπεδο Όπου Οι Μηχανές Μπορούν Να Κάνουν Πολλά Πράγματα!!!! Η Εξέλιξη Των Πνευματικό-Ψυχό-Διανοητικών Μας Είναι Το Επόμενο Βήμα!!!! Φαντασιώνομαι Μια Παγκόσμια Ανθρώπινη Κοινωνία. Όπου Η Ενέργεια Θα Είναι Καθαρή. Πράσινη. Και Ελεύθερη!!!! Μια Κοινωνία Στην Οποία Θα Κυριαρχεί Η Δικαιοσύνη!!!! Το Κακό Θα Τιμωρείται. Το Σωστό Θα Επιβραβεύεται!!!! Και Τα Λάθη Θα Επιτρέπονται. Αρκεί Να Μην Κάνεις Κανείς Το Ίδιο Λάθος Δυο Φορές!!!! Μια Κοινωνία Η Οποία Θα Συνδράμει Την Οικογένεια Στο Να Εντοπίζονται Έγκαιρα Τα Ταλέντα Των Παιδιών Και Αναλόγως Να Καλλιεργούνται!!!! Φαντασιώνομαι Μια Παγκόσμια Εκπαίδευση Η Οποία Θα Έχει Τα Ελληνικά Και Τα Αγγλικά Ως Επιλογή. Το Θέατρο. Την Μουσική Και Την Ζωγραφική Ως Υποχρεωτικά Μαθήματα!!!! Μια Παγκόσμια Κοινότητα Η Οποία Θα Κάνει Αυτό Που Δεν Μπορεί Να Κάνει Σήμερα Η Οικογένεια!!!! Μια Κοινωνία Όπου Δεν Θα Υπάρχει Χρήμα. Σίγουρα Θα Υπάρχει Μια Μονάδα Μέτρησης. Βαθμοί Αγάπης Ας Πούμε. Ένα Σύστημα Αξιών. Το Οποίο Θα Αντικατοπτρίζει Το Πόσο Καλός Άνθρωπος Είσαι. Και Πάντα Θα Μπορείς Να Γίνεις Καλύτερος. The Sky Is The Limit!!!! Μια Παγκόσμια  Κοινωνία Στην Οποία Όλοι Θα Παίρνουν Ότι Τους Αναλογεί!!!! Μια Κοινωνία Η Οποία Δεν Θα Ξεχνάει Και Δεν Θα Συγχωρεί!!!! Τα Εγκλήματα Σε Βάρος Των Παιδιών Για Παράδειγμα!!!! Παιδεραστία???? Κακοποίηση???? Εκμετάλλευση???? Δεν Ξεχνώ Και Δεν Συγχωρώ!!!! Όλοι Οι Εγκληματίες Και Όλοι Οι ΣυνΈνοχοι Τους Γιατί Φταίμε Και Εμείς Που Κάνουμε Τα Στραβά Τα Μάτια Γινόμαστε Έτσι Και Εμείς ΣυνΈνοχοι Όλοι Αυτοί. Στείρωση Και Απομόνωση Σε Ένα Νησί. Να Ζουν Με Τους Όμοιους Τους!!!! 

Ονειρεύομαι Μια Παγκόσμια Κοινότητα Αγάπης!!!!

Και Την Χτίζω Ξεκινώντας Από εΜε Τον Ίδιο!!!!

Πόσο Καλύτερος Μπορώ Να Γίνω????

Τι Άλλο Θα Μπορούσα Να Αλλάξω????

Τέρμα Η Θεωρία!!!

Στην Πράξη Να Με Δώ!!!!

090318

Αρτέμιδα

Σωτήρης Μëχαλάκις





ΣΚΙΤΣΟ: Προσαρμογή ΑΡΚΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου